Disciplines

Aerobic
Lise Renard
Dit uurtje zwoegen voor volwassenen bestaat uit verschillende delen. Als eerst een opwarming met conditietrainende oefeningen. Vervolgens eenvoudige danscombinaties, steps en spierversterkende oefeningen en als afsluiting een stretching met ontspannende bewegingen. Iedereen doet het naar eigen vermogen. Variatie, inspanning en ontspanning zijn er troef.

Hip Hop
Ryanne Vanhulst
Hier wordt de basis van dans, meer bepaald hiphop, gegeven op hippe muziek. Een combinatie van veel plezier en wat techniek helpt de kids om zich een vol uur uit te leven in wat ze graag doen.

Hormoonyoga
Katalin Csehek
Een sport voor vrouwen en meer bepaald om het vrouwelijke hormoon in balans te brengen. Oefeningen voor het verstevigingen van de billen, buik en bekkenbodemspieren. Specifieke oefeningen en bewegingen op muziek. Iedere vrouw heeft er baat bij! Het kan ook specifiek helpen bij vrouwen in de menopauze en bij vrouwen met een kinderwens.

Kleutersport
Claudia Wellens en Tineke Overloop
Wij hanteren geen officiële instapdag zoals op de school, alle kleuters vanaf 2,5 jaar zijn een heel jaar door van harte welkom.
De kindjes zullen tijdens de sportlessen op een speelse manier uitgenodigd worden tot bewegen. Op deze leeftijd staat het ontdekken en ervaren van de mogelijkheden die ze hebben met hun lichaam centraal, evenals de basisvaardigheden van de grote motoriek (springen, gooien en vangen, klimmen en klauteren, zwieren en zwaaien, balanceren, dansen…). Kleuters leren hun lijfje beter kennen, leren zich bewegen in een grote ruimte, zowel met andere kleuters als met divers sportmateriaal. Kortom elke week een gevarieerd bewegingsaanbod, afgestemd op de mogelijkheden van de kleuters.

Kundalini Yoga
Charlotte Schaldemose
Door middel van dynamische lichaamsoefeningen, ademhalingstechnieken, mantra’s, meditatie en relaxatie word je gezonder in lichaam en geest. Kundalini yoga is een ideale yogavorm voor mensen die een gevuld leven hebben: werken, een gezin, zorg dragen voor anderen… Het is een hele efficiënte vorm van yoga omdat je snel veranderingen kan gaan voelen in je dagelijkse leven. Je krijgt meer energie, flexibiliteit en sterkte, betere concentratie, minder spanningen en bezorgdheid, verbetering van het immuniteitssysteem, betere stofwisseling, ontgiftiging van het lichaam. Daarnaast kan het helpen om slechte gewoonten te doorbreken, beter te slapen kortom voor een dieper gevoel van vrede en stabiliteit.

Lindy Hop
Simon Egbreghts 
De Lindy Hop is van oorsprong een Afro-Amerikaanse partnerdans gebaseerd op een combinatie van Charleston, Jazzdans en Tapdance. Het wordt gedanst op swingmuziek uit de jaren 30 en 40. Natuurlijk zijn er een aantal basispassen maar er is geen andere dans waarbij de individuele expressieve vrijheid zo groot is, zowat alles kan en mag. Lindy Hop-dansers creëren voortdurend nieuwe passen, op dezelfde manier waarop jazzmusici improviseren. De laatste tijd wint de dans aan populariteit uit heimwee naar de vrolijke swingtijd en omdat het een sportieve dans is, zelfs tot het acrobatische toe. De Lindy hop community staat voor leuke mensen, gezellige sfeer, retro lifestyle en vooral dansen. In de solo routines van Simon zal hij teruggrijpen op de passen en muziek van die tijd.

Omnisport
Claudia Wellens
De lessenreeks omnisport bestaat uit tal van initiaties in uiteenlopende sporttakken: badminton, hockey, atletiek, rope skipping, gymnastiek, basketbal, dans, … We eindigen telkens met een 30-tal minuten netbal.  Alles komt aan bod en geen enkele sport is ons vreemd!

Stay Fit
Claudia Wellens
Deze lessen voor man en vrouw zijn een mix van figuurtraining en BBB; gericht op het verstevigen van de spieren en het verbeteren van de conditie zonder gebruik te maken van ingewikkelde choreografieën. Na een stevige opwarming worden de verschillende spiergroepen getraind, met extra aandacht voor de zone´s: benen, billen en buik. Dit doen we met grondoefeningen, staande oefeningen en eenvoudige combinaties van stapjes. Er wordt regelmatig gebruik gemaakt van kleine gewichtjes en rekkers voor de nodige variatie. We eindigen met een cool down (rekken van de spieren en relaxatie).Deze les is geschikt voor zowel beginners als gevorderden want je beweegt volgens je eigen ritme. Geef je lichaam een workout in een leuke, ontspannen groepssfeer!

Yoga Kids
Olga Chanturia
Yoga heeft verschillende aspecten: lichaamstechnieken (asana), ademhalingsdiscipline (pranayama) en ontspanning technieken. Door yoga komen kinderen meer in contact met zichzelf. De yoga oefeningen geven meer zelfvertrouwen, hebben een goede uitwerking op het lichaam, zorgen voor een  betere lichaamshouding en een verhoogde weerstand. Kinderen worden er ook zelfbewuster door en het helpt hun concentratievermogen.