Disciplines

Aerobic
Lise Renard
Dit uurtje zwoegen voor volwassenen bestaat uit verschillende delen. Als eerst een opwarming met conditietrainende oefeningen. Vervolgens eenvoudige danscombinaties, steps en spierversterkende oefeningen en als afsluiting een stretching met ontspannende bewegingen. Iedereen doet het naar eigen vermogen. Variatie, inspanning en ontspanning zijn er troef.

Hormoonyoga
Katalin Csehek
Een sport voor vrouwen en meer bepaald om het vrouwelijke hormoon in balans te brengen. Oefeningen voor het verstevigingen van de billen, buik en bekkenbodemspieren. Specifieke oefeningen en bewegingen op muziek. Iedere vrouw heeft er baat bij! Het kan ook specifiek helpen bij vrouwen in de menopauze en bij vrouwen met een kinderwens.

Kundalini Yoga
Charlotte Schaldemose
Door middel van dynamische lichaamsoefeningen, ademhalingstechnieken, mantra’s, meditatie en relaxatie word je gezonder in lichaam en geest. Kundalini yoga is een ideale yogavorm voor mensen die een gevuld leven hebben: werken, een gezin, zorg dragen voor anderen… Het is een hele efficiënte vorm van yoga omdat je snel veranderingen kan gaan voelen in je dagelijkse leven. Je krijgt meer energie, flexibiliteit en sterkte, betere concentratie, minder spanningen en bezorgdheid, verbetering van het immuniteitssysteem, betere stofwisseling, ontgiftiging van het lichaam. Daarnaast kan het helpen om slechte gewoonten te doorbreken, beter te slapen kortom voor een dieper gevoel van vrede en stabiliteit.

Multimove
Dennis Desmet
Multimove biedt 3- tot 8-jarige kinderen een gevarieerd bewegingsprogramma aan, waarin de focus op de algemene ontwikkeling van vaardigheden ligt en een sporttak niet meteen herkenbaar is. Omdat die ‘moves’ losstaan van een sporttak, pint het kind zich nog niet vast aan één sport. Tijdens uitdagende bewegingssituaties in de Multimovelessen komen de 12 fundamentele bewegingsvaardigheden aan bod. Stuk voor stuk basisvaardigheden die een kind op jonge leeftijd moet verwerven om de motorische ontwikkeling te prikkelen en bevorderen. Alle bewegingen die een kind nu en later zal gebruiken, zijn hierop gebaseerd. De fundamentele bewegingsvaardigheden zijn cruciaal om op latere leeftijd sportspecifieke vaardigheden te leren. Multimove onderstreept het belang van een brede motorische ontwikkeling en kan de start betekenen van een gezonde en levenslange sport- en bewegingsparticipatie. Plezierbeleving staat hierbij centraal.

Omnisport
Claudia Wellens
De lessenreeks omnisport bestaat uit tal van initiaties in uiteenlopende sporttakken: badminton, hockey, atletiek, rope skipping, gymnastiek, basketbal, dans, … We eindigen telkens met een 30-tal minuten netbal.  Alles komt aan bod en geen enkele sport is ons vreemd!

Stay Fit
Claudia Wellens
Deze lessen voor man en vrouw zijn een mix van figuurtraining en BBB; gericht op het verstevigen van de spieren en het verbeteren van de conditie zonder gebruik te maken van ingewikkelde choreografieën. Na een stevige opwarming worden de verschillende spiergroepen getraind, met extra aandacht voor de zone´s: benen, billen en buik. Dit doen we met grondoefeningen, staande oefeningen en eenvoudige combinaties van stapjes. Er wordt regelmatig gebruik gemaakt van kleine gewichtjes en rekkers voor de nodige variatie. We eindigen met een cool down (rekken van de spieren en relaxatie).Deze les is geschikt voor zowel beginners als gevorderden want je beweegt volgens je eigen ritme. Geef je lichaam een workout in een leuke, ontspannen groepssfeer!

Senioren Fit
Christine Gardiner
Een uurtje bewegen op aangename muziek. Versteviging van de spieren en botten met het gebruik van losse gewichtjes en rekkers. Op het einde van elke les wordt er gestretcht om de lenigheid te verbeteren. Deze les is geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Een must voor elke senior die actief en fit wil blijven.

Street Dance
Thaïs Goovaerts
Hier wordt de basis van dans, meer bepaald street dance, gegeven op hippe muziek. Een combinatie van veel plezier en wat techniek helpt de kids om zich een vol uur uit te leven in wat ze graag doen.